Klanten van ABN AMRO kunnen vrijwel al hun dagelijkse bankzaken via Internet Bankieren, de Mobiel Bankieren app, Beeldbankieren (een persoonlijk, online videogesprek over financiële zaken) of per telefoon regelen. Voor hulp en vragen zijn ABN AMRO medewerkers via het telefoonnummer 0900 0024 (lokaal tarief) 24 uur per dag bereikbaar. Een bezoek aan een bankkantoor is daardoor vaak niet meer nodig. Door deze verminderde noodzaak krimpt ABN AMRO haar kantorennetwerk in. Als gevolg sluit het kantoor in Oud-Beijerland aan de Langeweg 11 op 3 april 2020.
Als een kantoorbezoek alsnog nodig of gewenst is, kunnen klanten terecht in het kantoor in Barendrecht aan de Henry Dunantlaan 3 of één van de andere kantoren in Nederland. Klanten vinden het voor hen dichtstbijzijnde kantoor op de website van ABN AMRO of ze kunnen bellen naar het informatienummer 0900 0024. Bij de kantoren zijn geldautomaten voor geldopnamen- en stortingen, en sealbagautomaten. Voor het vinden van de dichtstbijzijnde geld- en sealbagautomaat kunnen klanten eveneens terecht op de website van ABN AMRO. Ook kunnen zij geld opnemen bij de nieuwe automaten van Geldmaat. Klanten in de omgeving van het kantoor in Oud-Beijerland ontvangen bovendien een uitnodiging om ondersteuning te krijgen bij het online bankieren. De medewerkers van het kantoor in Oud-Beijerland werken voortaan in een ander ABN AMRO kantoor. De huur van het pand in Oud-Beijerland is opgezegd.
Beeldbankieren
De populariteit van
Beeldbankieren neemt steeds verder toe. De bank ervaart dat klanten van
alle leeftijden het prettig vinden om via een online videoverbinding een
persoonlijk adviesgesprek met een expert van
ABN AMRO te voeren, waar en wanneer zij dat wensen. Voor een
hypotheekgesprek kiest bijvoorbeeld 60 procent van de klanten al voor
Beeldbankieren. De bank verwacht dat het aantal adviesgesprekken via
Beeldbankieren de komende jaren verder toeneemt. ABN AMRO
blijft de komende tijd in verdere optimalisatie van de online
dienstverlening investeren.
Financiële zorgcoach voor oudere en minder mobiele klanten
Uit onderzoek blijkt
dat een grote meerderheid van de oudere en minder mobiele klanten de
bankzaken online regelt. Er bestaat een groep klanten die wel extra
ondersteuning nodig hebben. Zij kunnen daarvoor terecht
bij de financiële zorgcoach. Die helpt onder andere bij het in de eigen
omgeving leren omgaan met Internet en Mobiel Bankieren. Bovendien kan
de financiële zorgcoach (eventueel op locatie) helpen op momenten dat
oudere en minder mobiele klanten behoefte hebben
aan ondersteuning bij het nemen en praktisch organiseren van financiële
beslissingen. Dat is bijvoorbeeld bij het op orde brengen van
rekeningen. De financiële zorgcoach van ABN AMRO in Oud-Beijerland en
omgeving is te bereiken via het algemene nummer van
ABN AMRO.